Wtorek, 21 listopada 2017. Imieniny Janusza, Marii, Reginy

Nur. Uczniowie w Klubie Czterech Żywiołów

2014-05-21 09:34:17 (ost. akt: 2014-05-21 09:34:12)

W drugim semestrze roku szkolnego 2013/2014  chętni uczniowie z klasy II Szkoły Podstawowej w Nurze zostali członkami Klubu Czterech Żywiołów.

Nur. Uczniowie w Klubie Czterech Żywiołów
Spotkania Klubu  odbywają się w czasie przerw lekcyjnych, a także po lekcjach.
Uczniowie należący do klubu zbierają w legitymacji odpowiednią liczbę punktów oraz co najmniej cztery sprawności: wody, ognia, powietrza i ziemi. Uczniowie sami wybierają  takie wyzwania, którym są w stanie sprostać. Zestaw proponowanych wyzwań jest obszerny, a zadania mają różne poziomy trudności.To od dziecka zależy, czy zadania mają być prostsze, ale będzie ich więcej, czy trudniejsze, ale – jedno lub dwa. Zaproponowane klubowiczom zadania, wyprawy badawcze i eksperymenty naukowe mogą być przyczynkiem wielu wspaniałych rodzinnych przygód. Rodzice klubowicza otrzymali specjalne listy z prośbą o wspieranie małego przyrodnika w ich realizacji.
Poprzez uczestnictwo w tym projekcie dzieci odkrywają,  jak fascynujący jest świat przyrody, tuż za oknem lub całkiem niedaleko. Uświadamiają sobie, jak ważna jest ich rola w opiece nad środowiskiem naturalnym.
Członkowie Klubu gromadzą wiedzę przy okazji wykonywania przeróżnych eksperymentów. Czasem trzeba poszperać w książkach, dowiedzieć się czegoś w Internecie, ale nigdy po to, by wyrecytować zdobytą wiedzę przed nauczycielem. Zawsze ta wiedza będzie służyła czemuś, np. wyrażeniu własnego zdania, przekonaniu innych, nauczeniu się działania w grupie. Przeprowadzanie eksperymentów, projektowanie ulotek, fotografowanie, wykonywanie prac plastycznych, uprawianie własnych ogródków, śledzenie zwierząt, badanie zanieczyszczenia powietrza, badanie zapachów, tworzenie kolekcji przyrodniczych, a nawet gra na komputerze! To wszystko  prowadzi do kształtowania otwartości na nowe doświadczenia, nabywania wiedzy w trwały sposób, a przede wszystkim stworzenia atmosfery sprzyjającej twórczemu  rozwiązywaniu problemów. Każde z dzieci ma okazję przekonać się, jak dużo może zdziałać osobiście, jak ważna jest własna inwencja. oprac. DB

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB