Sobota, 22 lipca 2017. Imieniny Magdaleny, Mileny, Wawrzyńca

Pomoce dydaktyczne za 15 tys. dla szkoły w Ruskołęce

2014-05-21 09:32:41 (ost. akt: 2014-05-21 09:32:56)

W tym roku szkolnym Szkoła Podstawowa w Starej Ruskołęce uczestniczy w Unijnym programie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Zajęcia dzięki nowym pomocom dydaktycznym są ciekawsze i bardziej twórcze

Zajęcia dzięki nowym pomocom dydaktycznym są ciekawsze i bardziej twórcze

Autor zdjęcia: UG Andrzejewo

W ramach programu odbywają się zajęcia dodatkowe zarówno dla uczniów mających trudności w nauce, jak i dla uczniów uzdolnionych. Utworzonych zostało pięć grup: dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, dla dzieci z zaburzeniami mowy, zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistycznie, zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów – gra w szachy. Podczas zajęć z dziećmi ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu wykonywane są ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową, wzrokową, koordynację wzrokowo- ruchową, ćwiczenia manualne oraz grafomotoryczne. Prowadzone są także zajęcia z kinezjologii edukacyjnej czyli gimnastyki mózgu. Na zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu wiedzy matematycznej skupia się uwagę uczniów na rozwijaniu umiejętności matematycznych, ułatwianie umiejętności liczenia dzięki ćwiczeniu koncentracji uwagi, rozwijanie spostrzegawczości. Zajęcia logopedyczne prowadzone są w dwóch grupach. Każda grupa liczy 4 osoby. Praca obejmuje ćwiczenia fonacyjne, słuchowe, leksykalne, usprawniające motorykę i kinestezję narządów mowy oraz ćwiczenia logorytmiczne. Logopeda pokazuje i objaśnia ułożenia narządów artykulacyjnych, następnie wykonywana jest próba wywołania prawidłowo brzmiącej głoski. Kolejnym etapem ćwiczeń jest utrwalenie i zautomatyzowanie nowej, prawidłowej głoski. Na zajęciach rozwijających umiejętności polonistyczne, a także gry w szachy głównym celem jest nauka kreatywnego myślenia, umożliwienie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie trudności, zgodnie z rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami, poszerzenie treści programowych i pozaprogramowych, stopniowanie trudności i różnicowanie treści, umożliwienie poznania przez ucznia samego siebie i swoich możliwości. Wszystkie zajęcia wykonywane są na pomocach dydaktycznych, które szkoła otrzymała w ramach realizacji projektu. Pomocy dydaktycznych zakupiono na ponad 15 tysięcy zł. oprac. JS

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB